sämsta veckan

jaha nu har jag inte skrivit på ett bra tag. Igen. Denna gång kan jag skylla på att jag varit sjuk. Förkylning med hosta och lite feber och magproblem... Och p.g.a detta har jag även haft en vit vecka. Jag har inte varit ute sedan i fredags förra veckan. Kanske är bra, men tråkigt. Ska inte ut i kväll heller.

Ja denna vecka har inte varit den roligaste, tvärtom skulle jag nog vilja påstå. Sämsta hittills och förhoppningsvis hela vistelsens sämsta. Inte nog med sjukdomar, det har varit dåligt väder också. Det blev ett drastiskt byte. På en natt blev det morsning och good bye till solande och strandhäng. Nu dras vi med blåst och kyla (med kyla menas ca 15 grader). Och det är inte bara kallt ute utan inne också. Här har man ju inte den bästa av isloeringar. Mitt englasfönster t ex är inte dierkt tätat. Det regnade in och blidde ett par små vattenpölar på fönsterbrädan igår. Och nu sitter jag med filt tätt virad om mig men fryser ändå.. jaja vi får nog tillbaka lite värme, eller åtminstone sol, snart.

Har inte bara varit elände. T ex på en kul grej hände här om dan när vi gick hem från skolan. Tor utbrast: "Titta, hajar eller nåt!" njaaa några hajar var det inte, men iaf vattenlevande djur modell större med fena, antigen delfiner eller valar av något slag, som simmade förbi där ute. Sånt är ju alltid kul att se!


 


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0