Sevilla maravilla och konstiga spanjorer

Japp nu har jag varit i Sevilla och det ångrar jag inte! En mycket fin stad är vad det är. Skulle helt klart kunna tänka mej att bo där iaf på vintern. Eftersom det var dryga 30 grader nu i oktober så kan jag tänka mig att värmen under högsommaren är nästintill outhärdlig. Och inte kan man gå till nån playa och svalka sig i nåt vatten heller. Sevilla borde legat vid havet, då hade det ju varit perfekt. Men som sagt, det är en väldigt vacker stad som är väl värt ett besök. Vi var ju bara där i ett dygn lite drygt så vi han väl inte med allt precis. Blev mest shopping he he. Alla köpte minst ett plagg från H&M! För mig blev det en blommig klänning. Det var faktiskt allt jag köpte, förutom mat. Vi var såklart på Starbucks ( 2 ggr) och ett besök på Donken blev det med. Men vi käkade även spanskt: tapas och paella. 

På hemvägen stötte vi på två underliga typer. Den första på tågstationen usch usch det var en gubbe som stod och onanerade framför oss! fy fan! ett riktigt äckel. Den andra var underlig på ett annan vis och fick oss iaf att skratta en hel del. Han satt mittemot oss på tåget. Jag var nedranns trött och hade tänkt sova de två timmarna hem till Cádiz men den planen förstörde han, först genom att glo. Sen genom att göra grimaser och diverse rörelser (akrobatiska övningar som Martina kallade dem haha). Han höll på oavbrutet. hela vägen! Konstiga spanjorer finns det!

Sedan hemkomsten från Sevilla har jag mest legat på playan. Fortfarande sommarvärme här! fast de har tagit bort duscharna och serveringarna från stranden. Men man klarar sig utan.

Nu är det utgång som gäller. Imorn är det stadens skyddshelgons dag, vilket får till följd att vi är lediga från skolan :)

Hasta luego!

                              Jag, Ellinor, Martina, Anton, Ellinor, Mikaela på Plaza de Espña. Alla med H&M-påsar såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0