Ledig

Idag är det måndag men trotts det har jag inte varit i skolan. Detta beror inte på att jag skolkat eller så utan på att det är en röd dag här i Spanien. Alla är lediga och alla affärer är stängda. Jag tror att det är röd dag med anledning av att det var Spaniens nationaldag igår. Nationaldagen firas till minne av Christoffer Columbus första landstigning i Amerika, som skedde den 12e oktober 1492. Får väl erkänna att jag inte firade detta så mycket, men det var jag inte ensam om. Jag märkte knappt att det var nationaldag. Den verkar mest firas i Madrid där de har en militärparad, som även visas på TV.

Nä igår blev det sova, äta, JOGGA, TV-tittande och lite läsning av spansk bok. Det har inte varit playaväder på ett tag, har inte varit där sen i torsdags. Natten mellan fredag och lördag hade vi världens oväder här, med blixtar och dunder och massa blåst och regn. De flesta var ju tvungna att gå hem från krogen i detta väder. När man kom hem såg det ut som om man varit och tagit sig ett dopp med kläderna på. Idag är det lite småmolnigt och kanske 20 grader. Hösten börjar väl komma. På morgnarna kan det vara riktigt kyligt. Men förra året hade folk gått i kortärmat ända fram till december enligt min lärare, så hoppas det blir så iår igen!    




Playan i torsdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0