Flytt, party och sushikväll

si si rubriken sammanfattar ganska väl vad jag har gjort den senaste tiden. Självklart har jag även gått i skolan och varit på playan. Igår flyttade jag. Jättelångt. Från rum nr 2 till rum nr 5. Så nu sitter jag i mitt nya rum som är betydligt större än det jag hade innan. Men till skillnad från mitt gamla rum har detta ingen spegel. Inte bra. Får väl åka till IKEA och köpa en. Alla möbler här är från IKEA he he så den skulle passa in.

I onsdags vart vi ute och käka på den mexikanska restaurangen jag nämnde tidigare. Efter det  kollade vi på fotboll sen gick vi till ett ställe där många utbytesstudenter hänger. Jag snackade med folk  från Frankrike, Argentina, USA och Portugal, plus de från min skola så klart. Men inte en enda spanjor vad jag minns! he he inte så bra kanske med tanke på att det är spanska jag är här för att lära mej...

I lägenheten under min bor en tjej från Japan. Hon heter Machico och är hur snäll som helst. Efter att vi pratat om hur gott sushi är erbjöd hon sig att laga det till alla som ville ha. Och klart alla vill ha det! så igår hade vi sushikväll, det var muy bueno!

Ikväll är det utgång med skolan som gäller. Först ska vi gå någon sorts guidad tur runt stan där guiderna är skådespelare och de ska spela upp lite gamla anekdoter om jag har fattat det rätt. Efter det ska vi käka tapas och "tomar copas" (= ta några glas) och sedan vidare någonstans.

Nu hade jag tänkt gå till en kameraaffär här bredvid och kolla om de fått in ett batteri som passar till min kamera. Hoppas det och att det verkligen är batteriet det är fel på... Vamos a ver!

Hasta luego!


Kommentarer
Postat av: Ida

Luuuull! åh du söta varelse, fan ta er alla cadiz haggor som får vara med vår linda.

Vad glad jag är att du har det bra, låter hur fint som helst!! här hemma är det isglasskallt och höstmodet är trilallalatrist. så vi får nog komma å hälsa på dig! må underbart tills vi hörs igen, jag ska skriva på fejjan. bara hatar den nya layout hårt och innerligt. du är saknad! puss puss puss

2008-09-15 @ 22:01:25
Postat av: annika

"men inte en enda spanjor VAD JAG MINNS!" later inte bra lindis haha

och haha tanker bara pa filmerna vi brukade se pa spanskan, med de sa o t r o l i g t duktiga skadisarna, nar du berattar det dar:D

puss <3

2008-09-18 @ 05:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0