uppdatering

Har inte hänt så mycket sen sist jag skrev. Igår var vi på en italiensk restaurang. Jag ville vara lite ekonomisk eftersom jag spenderat ganska mycket pengar den första veckan, så jag åt en sallad hemma och tog bara en öl ute. Men de andra åt middag, jättetidigt vid nio. Spanjorerna själva äter inte före tio. Många servitörer är ganska otrevliga och slöa här, men på denna restaurang är det tvärtom och de bjuder på en shot efter maten hehe.

Kan ju berätta lite mer om hur en skoldag ser ut. Jag vaknar vid halv åtta, äter lite yoghurt, borstar tänderna osv sen börjar jag gå till skolan vid halv nio. Man går längst vattnet, det är en riktigt trevlig promenad. Skolan börjar vid nio. Först har vi "gramática" till halv tolv, med en rast vid halv elva. Sen e de lunchrast efter den börjar "práctica" som pågår till halv två. Jag tycker att jag hänger med bra på lektionerna och förstår det mesta av vad lärarna säger, men det är svårt att prata själv, det är fortfarande många ord som saknas. Men om tre månader kommer jag prata som om jag vore en spanjor, typ...

Jag har fortfarande inte gjort nåt åt kameran.. ska se om jag kan hitta nån kameraaffär idag, eller snarare ikväll. Just nu har de felsta affärerna stäng för siesta. De stänger vid två tror jag och öppnar vid sex.

Får säga grattis igen till Patrik, denna gång för att han blev uttagen till VM! Hoppas de visar det här i Spanien så att jag kan få se när du vinner, för det ska du väl hehe? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0