Hola

Idag har det varit soligt och varmt, precis som alla andra dagar. Efter skolan låg jag och dega på stranden i typ en och en halv timme, skönt! En typisk dag för en typisk elev på skolan verkar va att först gå till skolan sen till stranden alternativt hem och ta en siesta, sen gå lite i affärer eller till supermercado, sen kanske gå ut och äta lite tapas eller ta en drink eller så. Passar mej bra!
Igår kom jag hem vid halv tre, vilket är tidigt för en spanjor. De flesta verkar vara ute till typ fem på morgonen minst. Tror att ställena stänger vid sju. Idag ska jag ut med både lärare och elever från skolan och vi får väl se om jag kommer hinna sova något innan jag ska upp vid halv åtta... Sömn kan bli en bristvara här borta. Inte bara för att man är ute sent utan också föra att det är väldigt högljutt. För det första är det mycket människor här eftersom jag bor så centralt man kan med shoppinggatorna runt hörnet. Fast de flesta försvinner ju när affärerna stänger vid nio. Men många bilar och speciellt moppar låter som tusan ibland. Sen så pågår en del renoveringar så de sätts igång att hamras och grejer på morgonkvisten. Men det värsta är nog sopbilen, den väcker mej varje natt när den kör förbi typ tre gånger vid femtiden.. Men men man vänjer sig nog. Men ska även inhandla lite öronproppar som kanske kan hjälpa.
Nu ska jag ut med tre andra svenskar och leta efter en billig mobil jag kan använda medan jag är här.


Hasta luego!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Det verkar som du har det bra och tro mig man vänjer sig med sopbilen, har i alla år lärt mig leva med backande lastbilar. Kul att du skriver ialla fall så man kan hålla sig uppdaterad.

2008-09-05 @ 00:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0